Czym są Facebook Pixel?
Facebook Pixel umożliwia remarketing w kampaniach prowadzonych na Facebooku, czyli dotarcie do osób, które odwiedziły już naszą stronę internetową, a nawet dokonały na niej konkretnych operacji.
Pixel jest krótkim skryptem, który należy umieści w końcówce sekcji Head twojej witryny lub zaimplementować przy użyciu odpowiedniej wtyczki dla popularnych systemów CMS takich jak WordPress.
Zasada działania
Skrypt pixela umieszczony w odpowiedni sposób na twojej stronie rejestruje osobę, która weszła na stronę, a w kolejnym kroku stara się powiązać te osoby z kontem na portalu Facebook. W momencie kiedy takie działanie zakończy się pomyślnie, będziesz mógł umieścić taką osobą (lub całą grupę) na swojej liście remarketingowej i kierować swoje reklam na portalu topowo pod taką grupę. Działanie takie pozwala zwiększyć skuteczność prowadzonych przez Ciebie kampanii.
Czy pixel może zostać zablokowany ?
Gdy przeglądarka blokuje działanie skryptu na przykład za pośrednictwem takich aplikacji jak AddBlock może on nie zbierać poprawnie danych o użytkownikach. Twórcy tego rozwiązania zabezpieczyli się jednak na wypadek takiego działania. Na końcu kodu znajduję się linijka która w pewien sposób zapobiega takiej sytuacji. Gdy kod jest blokowany umieszcza ona na stronie grafikę, która jest niewidoczna ponieważ jej rozmiar jest równy 1 piksela. Gdy obraz ten zostanie wyświetlony, informacja ta trafia do Facebooka
Jakie korzyści daje Pixel Facebook
Pixele Facebook pomagają dotrzeć z reklamą na Facebooku oraz innych portalach z grupy meat do osób, które wcześniej weszły w interakcje z Twoją stroną. Dzięki temu możesz tworzyć kampanie kierowane do konkretnej grupy odbiorców.
Warto dodać, że pixel trzyma dane o użytkownikach przez 180 dni.
Wdrożenie Pixeli Facebooka pozwala na mierzenie skuteczności prowadzonych kampanii, śledzenie zachować osób odwiedzających twoją witrynę, tworzyć unikatowe grupy odbiorców aby kierować kampanie do podobnych grup odbiorców do Twoich klientów.
Dodatkowo dzięki pixelowi możesz pozyskiwać dane o swojej witrynie podobne do tych które gromadzi Google Analytics.
Jak wygenerować Pixel Facebook?
Aby wygenerować kod śledzenia należy w menadżerze reklam wejść w narzędzia, a następnie wybrać „pixel”, który znajduje się w sekcji „Menadżer zdarzeń”.
Jeśli jest to twój pierwszy pixel, wybierz opcję „utwórz pixel”. Zostaniesz poproszone o nadanie nazwy oraz podanie strony www, dla której będzie oby wykorzystywany.
Instalacja Pixela
Gdy przejdziesz przez kroki opisane powyżej na ekranie wyświetlone zostanie okno w którym będziesz miał do wyboru jedną z trzech opcji instalacji twojego pixela.
- Integracja lub menadżer plików – po wybraniu tej opcji zostaniesz poinstuowany jak zainstalować kod w śledzenia. W przypadku systemów CMS takich jak WordPrss lub Jommla system zaleci Ci zainstalowanie odpowiednich dodatków.
- Ręczna instalacja – Jeśli twoja strona nie jest oparta o system zarządzania treścią lub nie chcesz instalować żadnych dodatków możesz samodzielnie wkleić skrypt w odpowiednie miejsce w kodzie strony.
- Przesłanie instrukcji do dewelopera – jeśli współpracujesz z zewnętrznym deweloperem możesz przesłać mu kod śledzenia w celu implementacji na stronie.