Google Keyword Planner – kolejne darmowe narzędzie SEO od wujka Google

Google Keyword Planner to darmowe narzędzie Google dzięki, któremu odkryjesz trendy w wyszukiwarce oraz znajdziesz słowa kluczowe, które w przyszłości pozwolą Ci tworzyć skuteczne kampanie oraz poprawić pozycję w wyszukiwarce

Co to jest Google Keyword Planner?

Google Keyword Planner czy planer słów kluczowych Google to kolejne darmowe narzędzie od „wujka” Google, które pozwoli Ci lepiej przygotować twoją kampanię reklamową w Google ADS. Dzięki Google Keyword Planner możesz dowiedzieć się czego szukają Twoi klienci i w jaki sposób, a także jakie zagadnienia ich interesują dzięki czemu będziesz mógł lepiej przygotować twoją kampanię reklamową w oparciu o sław kluczowe, które są najczęściej wyszukiwane przez twoich potencjalnych klientów.

Jak uzyskać darmowy dostęp do Google Keyword Planner?

Aby uzyskać dostęp do Google Keyword Planner potrzebujesz mieć założone konto Google Ads. Google może zapytać Cię o wskazanie głównego celu reklamy ale możesz pominąć ten krok i przejść do zakładki „Masz doświadczenie w Google Ads?”, a w kolejnym kroku „Utwórz konto bez kampanii”. Google umożliwia darmowe założenie konta, bez podawania danych karty kredytowej. Dane karty możesz dodać później kiedy zdecydujesz się rozpocząć kampanie Google Ads.

Jakie są podstawowe opcję Google Keyword Planner?

Planer słów kluczowych od Google to obowiązkowy punkt w kształtowaniu naszych kampanii w Google ADS. Narzędzie to umożliwia precyzyjne planowanie kampanii wyszukiwarkowej i pomaga osiągnąć sukces w natłoku kampanii tego typu.

Wyszukiwanie słów kluczowych

Podstawową funkcją tego narzędzie jest możliwość generowanie propozycji słów kluczowych. Żeby to zrobić należy wprowadzić frazy lub adres witryny

Po wybraniu opcji zobacz wyniki otrzymamy podstawowe informację dotyczące fraz takie jak średnia miesięczna liczba wyszukiwań, procentowa zmiana trendu, określenie poziomu konkurencji oraz szacowane stawki za kliknięcie w reklamę.
Opcja „Poznaj nowe słowa kluczowe” wskaże nam propozycje oraz dane do fraz, które pasują z podanym adresem URL

Można również z opcji filtrowania, która pozwala zawęzić wyniki do tych, które są najbardziej dla nas istotne. Możemy zastosować filtry według lokalizacji, języka, wyszukiwań miesięcznych czy konkurencji.

Narzędzie Google Keyword Planner daje nam również możliwość wyszukiwania pytań, które użytkownicy mogą wpisywać w Google. Pozwala to lepiej dopasować kampanię do problemów, które użytkownicy chcą rozwiązać.

Weryfikacja danych słów kluczowych

Dzięki Google Keyword Planner możemy sprawdzić dane dla słów kluczowych, które chcemy wykorzystać.

Skorzystanie z tej opcji pozwala nam sprawdzić dla dla większej liczby rekordów w przeciwieństwie do nowych słów kluczowych gdzie jest to ograniczone do 10 rekordów. Możemy również przesłać przygotowaną wcześniej listę w odpowiednim formacie.

Analiza słów kluczowych dzięki narzędziu Google

Kolejną przydatną opcją planera jest prognozowanie wydajności dla określonych słów kluczowych. Planer dzięki danym historycznym może „przewidzieć” jakie słowa kluczowe będą istotne w przyszłości, uwzględniając też przewidywane kliknięcia czy koszty. By dodać słowa kluczowe z tabeli do planu, należy je znaczyć i wybrać „Plan” jeśli taki już jest utworzony. Jeśli nie utworzyliśmy jeszcze planu należy wybrać opcję „Aby utworzyć plan, dodaj słowa kluczowe”

W dalszej części możemy sprawdzić prognozy dla wybranych słów kluczowych przy określonym budżecie.

Dzięki temu otrzymujemy tabelę na podstawie której możemy określić prognozowaną skuteczność wybranych słów kluczowych oraz to jaki budzę będzie odpowiedni aby zrealizować założone cele.

Zasze należy pamiętać, że prognozy są tworzone na podstawie średnich wartości danych historycznych i nie możne ich traktować ze stuprocentową skutecznością.

Podsumowanie

Narzędzie Google Keyword Planner to idealne narzędzie przy tworzeniu naszych kampanii w Google Ads. Dzięki planerowi możemy optymalizować swoje kampanie i osiągać lepsze wyniki przy zwiększonej efektywności i zbilansowanym budżecie.

Należy jednak pamiętać, że jest to jedynie narzędzie wspomagające i nie można polegać tylko na danych zawartych w wygenerowanych raportach.